In the beginning was the word, and the word was the Bible, and the bible became propaganda, and the propaganda became machine. Nicoleta Esinencu’s play uses the best propaganda ever written: the Bible - to develop its own propaganda that mobilizes women to stand against injustice. In the two-part performance, the Moldovan author and director, and her colleague Marie Bues from Stuttgart, examine situations of women in Moldova and Germany, in Western and Eastern Europe, and take a critical, performative stock-take of the different and yet similar situations. Where do we stand after 100 years of the women’s movement?
Koproduktion von Theater Rampe, Festival STADT DER FRAUEN der Stadt Esslingen am Neckar und Teatru Spalatorie (Chisinau/Moldawien). In Kooperation mit der Württembergischen Landesbühne Esslingen (WLB). Gefördert im Rahmen des Literatursommers 2018 – Eine Veranstaltungsreihe der Baden-Württemberg Stiftung. Das Gastspiel beim Festival Exchanges wird unterstützt durch das NATIONALE PERFORMANCE NETZ Gastspielförderung Theater, gefördert von der Beauftragten der Bundesregierung für Kultur und Medien, sowie den Kultur- und Kunstministerien der Länder.
Kartentelefon +49 40 270 949-49
tickets@kampnagel.de